عکاسی کودک در فضای باز

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای حتی با دارا بودن دانش جامع و کامل از عناصر عکاسی باز هم در عکاسی از کودک در فضای باز یا در مواقع دیگر به مشکل برمی‌خورند و تعداد کمی از عکاسان مجرب برای رسیدن به نتایج دلخواه آنقدر تلاش می‌کنند تا عکاسی کودک را به صورت حرفه ای روی سوژه های خود تمرین کنند.

ژانر بسیار جذاب

عکاسی کودک همیشه جزء ژانرهای بسیار جذاب برای عکاسان به حساب می آید اما با این وجود، خلق تصاویری معقول و در عین حال سرشار از خاطرات شیرین کودکی اصلا آسان نیست و نیازمند صبر و حوصله فراوان عکاس می‌باشد. عکاسی کودک همیشه جزء ژانرهای بسیار جذاب برای عکاسان به حساب می آید اما با این وجود، خلق تصاویری معقول و در عین حال سرشار از خاطرات شیرین کودکی اصلا آسان نیست و نیازمند صبر و حوصله فراوان عکاس می‌باشد.

 عکاسی کودک در فضای باز

عکاسی کودک در فضای باز

 

 

1.نکات مثبت نورپردازی طبیعی در عکاسی کودک در فضای باز

همه ما و به خصوص کودکان حین عکاسی در طبیعت بکر و نورپردازی منحصر بفرد آن، بهترین واکنش را از خود نشان می‌دهیم. تاثیر نور طبیعی و انعکاس حاصل از آن بر روی صورت کودکان به گونه‌ای است که آن ها را به بهترین شکل ممکن خود در معرض نمایش می‌گذارد. تابش نور طبیعی و دست نخورده به پوست صورت کودکان جلوه‌ای شاداب و باطراوت ایجاد می کند که این موضوع به تنهایی باعث می شود تا پوست در ظریف‌ ترین حالت ممکن نشان داده شده و همچنین سایه‌های بیهوده از سوژه عکاسی جدا شوند.

فلاش زدن‌های مکرر

از سوی دیگر عکاسی از کودکان به وسیله فلاش زدن‌های مکرر و پشت سر هم سوژه را از عکاسی دلزده کرده و باعث پلک زدن و به گریه انداختن کودک می شود. علاوه بر این، فلاش زدن در عکاسی کودک پوست روشن و شاداب کودکان را بیش از اندازه مسطح نشان داده و رئالیسم حاصل از عکاسی با تابش سایه‌های طبیعی نور خورشید را از بین می‌برد.

تابش ایده‌آل پرتوهای خورشید و یک نتیجه مطلوب

اگر به عنوان عکاس حرفه‌ای در جستجوی تابش ایده‌آل پرتوهای خورشید و یک نتیجه مطلوب هستید، به خاطر داشته باشید نور خورشید در ظهر باعث به وجود آمدن سایه های تند می شود؛ بهترین زمان برای عکاسی کودک در فضای باز صبح زود و ساعاتی پیش از غروب آفتاب می‌باشد زیرا که در این ساعات طلایی، خورشید کمتر خود را نشان داده و تلالوی طلایی رنگ پرتوهای خورشید سبک و ملایم است.

 عکاسی کودک در فضای باز

عکاسی کودک در فضای باز

بهتر است به عنوان عکاس، قبل از جلسه عکاسی چند موضوع مرتبط حائز اهمیت را بررسی کنید تا به بهترین نحو از پس عکاسی کودک در فضای باز بربیایید.
  • اول اینکه باید بخش‌های دارای نورپردازی طبیعی را مشاهده نموده و سپس انعکاس نور خورشید را مدیریت کنید.
  • دوم اینکه برای عکاسی کودک در فضای باز مکان‌های سایه‌دار را می بایست پیدا کنید.
  • سوم اینکه سوژه عکاسی‌ تان را زیر آسمان مدنظرتان قرار دهید تا بهترین نتیجه نورپردازی طبیعی ممکن را دریافت کنید.
  • چهارم اینکه در صورتی که مکان موردنظر شما دارای سایه‌های تیره و تاریک بود، می‌توانید از فلاش رفلکتور قابل حمل استفاده نمایید.

پس با این توضیحات، می‌توان از نکات مثبت نورپردازی طبیعی به عنوان مهم‌ترین عامل برای عکاسی کودک در فضای باز یاد کرد.

 

 

 

2.پیدا کردن فضای باز مناسب

جدا از در نظر گرفتن نورپردازی، پیدا کردن فضای باز مناسب از دیگر المان‌های اصلی و حائز اهمیت عکاسی کودک در فضای باز است.

یافتن یک فضای باز بدون هیچ‌گونه محدودیت!

یافتن یک فضای باز بدون هیچ‌گونه محدودیت و دارای آسمان آبی و نوری طلایی که تاثیر بسزایی بر روی عکاسی نیز دارد، کار سختی به نظر می‌رسد. اما به عنوان یک عکاس تلاش کنید مکانی را پیشنهاد بدهید تا سوژه عکاسی‌ تان در عین راحتی، آزادانه جنب و جوش داشته باشد. به این ترتیب شما نیز با محدودیت کمتری مشغول به عکس گرفتن از کودک می شوید؛

علاوه بر این، عکاسی در فضای باز منجر به افزایش و تنوع ایده‌ها و خلق تصاویری شادتر از ساعات خوش کودک می شود.

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی 12

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی

 

3.متمرکز کردن کودک در زمان عکاسی کودک در فضای باز

سوژه عکاسی کودک به دلیل جنب‌ و جوش مختص این سن، روند عکاسی را کمی سخت می کند. کودکان به دلیل شیطنت‌ های سنین کودکی قادر به نشستن طولانی مدت در یک جا و همچنین رعایت قوانین و گوشزد های والدین و عکاس نیستند.

سرگرم کردن و متمرکز کردن

به همین خاطر سرگرم کردن و متمرکز کردن آن‌ها جزء کارهای دشوار عکاسی محسوب شده که ملزوم به صبر و حوصله عکاس نیز می‌باشد.

فضای باز سرگرم‌کننده

ما در این بخش به شما توصیه می‌ کنیم تا سوژه عکاسی‌ تان را به یک فضای باز سرگرم‌کننده ببرید.  فضاهای جذابی مثل پارک، ساحل شنی، حیاط خلوت و باغی زیبا می‌تواند کودک را تا مدت‌ طولانی‌تری سرگرم کرده و کار شما را نیز راحت‌ تر می‌ نماید.

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی3

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی

تصویری از یک لبخند اجباری

اگرچه برخی از والدین مدام به فرزندشان توصیه می‌کنند تا در طول عکاسی بهترین رفتار ممکن را نشان دهند دهند اما آن‌ ها نمی‌دانند با این توصیه باعث طولانی تر شدن روند عکاسی می شوند. در واقع گرفتن تصویری از یک لبخند اجباری و یا حالات مصنوعی هدف عکاسی شما نیست. پیشنهاد ما این است با قرار دادن وقفه‌ های کوتاه بین عکاسی، این کار را به یک روند سرگرم‌کننده برای کودک تبدیل کنید. ثبت یک لحظه ی واقعی مانند شن بازی کودک در ساحل، دویدن بر روی چمنزار و یا بازی کردن با اسباب‌بازی‌های شاد و رنگی در حیاط خلوت خیلی بیشتر می‌تواند بیانگر آن موقعیت باشد تا یک عکس معمولی!

 

 

 

 

4.برقراری رابطه‌ای صمیمانه با کودک

کودکان هم درست مانند بزرگسالان دارای شخصیت‌های منحصر به فردی می‌باشند. به خاطر داشته باشید شما به عنوان عکاس کودک باید تلاش کنید تا هویت واقعی کودک را نشان دهید و آن را در عکس‌هایتان ثبت کنید!یکی از کار هایی که عکاسی کودک در فضای باز را ساده تر می کند، برقراری رابطه‌ ای صمیمانه با کودک است.

عکاسی کودک

شما پیش از جلسات عکاسی کودک بهتر است با سوژه عکاسی‌ تان آشنا شوید، روحیات او را بشناسید و مطابق با خجالتی، جدی بودن و خنده‌رویی یا فعال بودن آن‌ها سرگرمی موردعلاقه‌ شان را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید به دست آوردن یک لبخند ساختگی با صدای بچگانه عکاس که صرفا سعی در انجام کار خود دارد، بسیار ساده است. آنچه به کار شما ارزش می‌دهد کیفیت عکاسی شماست.

 

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی 11

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی

 

 

 

5.تنظیمات عکاسی ایده‌آل

بهتر است دوربین عکاسی‌تان را روی حالت دیافراگم قرار دهید. برای آغاز کار عکاسی از سوژه‌تان دیافراگم f5.6 مناسب‌ترین گزینه است. چون پیش زمینه از حالت فوکوس خارج شده و تمام اثر، متمرکز بر روی خود کودک است. توجه داشته باشید اگر کودک سوژه عکاسی‌تان فعال و پرجنب‌وجوش است، سرعت شاتر خود را بالاتر ببرید.

 

 

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی 2

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی

 

6.نکات جزئی اما مهم

المان‌های جزئی در پس زمینه عکس را از یاد نبرید. به عنوان مثال، حتما حواستان باشد وسایل همراه کودک موجب نگردد تا سر و صورت او پنهان بماند.
لباس و نوع پوشش کودک باید به گونه‌ای هماهنگ با صحنه عکاسی انتخاب شود.

این انتخاب نباید به گونه‌ای باشد که حواس تماشاگر از سوژه پرت شود.

تا جایی که می توانید عکس بگیرید! اگر هیچ‌کدام از آن‌ها خوب از آب درنیاید، قطعا یکی از عکس‌هایتان موردپسند شما قرار خواهد گرفت.

عکاس کودک و نوزاد مهدی اینی

عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی

عکاسی کودک در فضای باز

 

آتلیه کودک، بهترین عکاس کودک و نوزاد، بهترین عکاس کودک و نوزاد در تهران مهدی ایرانی، بهترین عکاس کودک و نوزاد مهدی ایرانی، تیم حرفه ای عکاسی، عکاسی از کودک، گالری عکس کودک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *