چگونه سبک عکاسی خود را پیدا کنیم؟

پیدا کردن سبک عکاسی خودتان به زمان نیاز دارد. این یک پروسه یا روند است. حتی ممکن است فکر کنید آن را پیدا کرده اید، تا این که متوجه می شوید اولویت های شما تغییر کرده اند. اشکالی ندارد. این خوب است. این بدین معنی است که شما در مسیر سفر خود در حال رشد و تکامل هستید.

من اولین باری که فکر می کردم سبک عکاسی خود را پیدا کرده ام را به یاد دارم. خیلی هیجان زده بودم! آن سبک یک ظاهر درخشان و فیلم مانند داشت. روزهای ابتدایی کار من بود که فقط با لایت روم کار می کردم. این عکس بود که من فکر می کردم یک موفقیت بزرگ است:

 

مدتی با این سبک کار کردم تا این که – سوپرایز، سوپرایز – دیگر به نظرم خیلی خوب نمی آمد.

من احساس سردرگمی و پریشانی می کردم.

شما وقتی کاملا سردرگم و گیج بوده و برای برچسب گذاری یا تعریف سبک عکاسی خود تحت فشار قرار داشته باشید چه می کنید؟ اگر شما هم اینطور هستید، یک نفس عمیق بکشید (یا دو سه تا) و سپس خودتان را از آن احساس فشار خلاص کنید. شما نمی خواهید سبک خود را محصور کنید. بلکه می خواهید آن را پیدا کنید. خب، چطور باید این کار را انجام دهید؟

 

تصاویر الهام بخش

هر گاه به تصویری از یک شخص دیگر برمی خورید که به شکل خاصی برای شما برجسته و خاص است، یادداشت برداری کنید. شاید حتی بد نباشد خود عکاس را نیز بررسی کنید. احتمال دارد که تصاویر بیشتری مانند آن داشته باشد. انواع تصاویری که به سمت آنها جذب می شوید را تجزیه و تحلیل کنید. اگر نمی دانید کدام یک از آنها برای شما جذاب هستند، نگران نباشید. دیر یا زود به عکسی برمی خورید که توجه شما را جلب خواهد کرد. وقتی این اتفاق افتاد، تصویر را تجزیه و تحلیل کنید – در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد

اما قبل از این که جای دیگری به دنبال الهام بگردید، می خواهم شما را تشویق کنم که نگاهی به کارهای خودتان بیاندازید، به تصاویری که قبلا گرفته اید و دوستشان دارید. تصاویری که شما را گیج و هیجان زده می کنند، تصاویری که شما را تحت تاثیر قرار می دهند. به آن موارد دلخواه نگاه کنید. سپس آنها را تجزیه و تحلیل کنید. نحوه این کار به این صورت است!

 

چگونه سبک عکاسی خود را پیدا کنیم؟

چگونه سبک عکاسی خود را پیدا کنیم؟

چگونه سبک عکاسی خود را پیدا کنیم؟

چگونه سبک عکاسی خود را پیدا کنیم؟

 

 

سوالاتی که به شما کمک می کنند تا تصاویر خود را تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که مجموعه کوچکی از تصاویر الهام بخش پیدا کردید، آنها را با دقت بررسی کنید:

– نور در این تصاویر چگونه است؟ آیا نرم است (مثلا، نورپردازی از پشت با نور ساعت طلایی، ابری و مه آلود، و غیره) یا سخت (نور مستقیم خورشید، بسیار پرکنتراست، سایه های خشن)؟ نور از کجا می آید؟ (مثلا از پشت (نور پس زمینه)، از کنار، بدون نور مستقیم خورشید)

– محیط چگونه است (فضای داخلی/ فضای باز)؟

– رنگ ها چگونه هستند؟ آیا سردند؟ یا گرم؟

– آیا پرانرژی و پررنگ اند یا خنثی هستند و اشباع کمی دارند؟

– تُن ها چگونه اند؟ روشن و درخشان هستند یا تاریک و گرفته؟

– تصاویر شارپ و واضح هستند (عمق میدان زیادی دارند و همه چیز در فوکوس است) یا عمق میدان کم و پس زمینه های نرم دارند؟

– آیا اشخاصی نیز در آن تصاویر وجود دارند؟ چه پوشیده اند؟ چه کار می کنند؟ آیا ژست گرفته اند؟

– حیوانی در آن تصاویر وجود دارد؟ در کجا قرار دارند؟

– این تصاویر چه حسی در شما ایجاد می کنند؟

– آیا متوجه یک مضمون مشترک بین این تصاویر می شوید؟

 

 

با نتایج چه کنیم

همانطور که می بینید مضامین ظاهر می شوند، از آنها به عنوان راهنما استفاده کرده و سپس سعی کنید آن قسمت هایی که به سمت آن جذب می شوید را شبیه سازی (تقلید) کنید. این کار با نحوه گرفتن عکس شروع شده و سپس از طریق روند ویرایش ادامه می یابد. به عنوان مثال، هنگامی که شما یک عکس با آن درخشش ساعت طلایی می بینید، انتظار نداشته باشید که وقتی در نور خورشید نیمروز که به نور شدیدش معروف است عکس می گیرید، ظاهر مشابهی به دست آورید.

چگونه سبک عکاسی خود را پیدا کنیم؟

چگونه سبک عکاسی خود را پیدا کنیم؟

اگر نمی دانید چگونه به یک جلوه خاص دست یابید سوال بپرسید. می دانم این کار دل و جرات می خواهد، اما فقط آن را انجام دهید! مگر چه چیزی را از دست می دهید؟ این کار به شما کمک می کند رشد کرده و در سفر خود رو به جلو حرکت کنید.

 

تغییرات

وقتی سبک عکاسی شما تغییر می کند، نگران نباشید. ممکن است مدتی یک سبک را دوست داشته باشید و سپس متوجه شوید که آماده رفتن به سمت یک چیز کمی متفاوت هستید. اما مطمئن شوید که کار مشتری شما باثبات بماند! منظورم این است که وقتی شما تصاویر روشن و درخشان را در گالری خود به نمایش می گذارید، مشتری ها از شما انتظار تصاویر روشن و درخشان دارند. ناگهان به سراغ عکس های تاریک و گرفته نروید. این کار را به تدریج انجام دهید، بنابراین همیشه مشخص است که مشتریان انتظار چه تصاویری را می توانند از شما داشته باشند.

اجازه دهید این موضوع را به صورت عملی به شما نشان دهم: در یک جلسه عکاسی در دوره تغییر سبک، ۷۵% تا ۹۰% از تصاویر خود را به سبکی که مشتری از شما انتظار دارد و ۲۵-۱۰% را به سبک جدید بگیرید. همانطور که مجموعه نمونه کارهای شما برای سبک جدید رشد می کند، به تدریج آن درصد را افزایش دهید. این تضمین می کند که مشتریان شما آنچه انتظار دارند را دریافت کرده و شما بتوانید ضمن راضی نگه داشتن آنها به سراغ سبک جدید خود بروید.

 

احتیاط

سعی نکنید شخص دیگری باشید و اجازه دهید کارتان چیزی بیش از تقلید از یک شخص دیگر نباشد. به شما قول می دهم، این کار همیشه باعث ایجاد حس ناامیدی می شود.

خودتان را حبس نکنید. به خودتان باور داشته باشید. از دیگران بیاموزید، و سپس «آن» را به سبک خودتان تبدیل کنید. منظورم از «تبدیل آن به سبک خودتان» این است: وقتی متوجه می شوید که فرآیندها یا مراحل خاصی که شخص دیگری روی آنها قسم می خورد برای شما مناسب نیست، به آن صدا گوش دهید. این یک علامت است که به شما می گوید شانسی برای ایجاد یک چیز شخصی برای خودتان وجود دارد. چیزی منحصر به شما. آن فرصت را جشن بگیرید و غنیمت شمارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *